ההבדלים בין שיווק דיגיטלי לשיווק במדיה המסורתית

עידן האינטרנט התקבל כמעט בדומה למהפכה התעשייתית באירופה – בהתחלה הוא נדחה על הסף, אנשים היו ציניים לגביו ופחדו ממנו אבל כיום אנחנו לא יכולים לדמיין את החיים שלנו בלעדיו. לאינטרנט יש נגיעה בכל תחומי החיים שלנו. כל דבר שאנחנו רוצים לעשות, בין אם מדובר בלחפש דירה להשכרה, מסעדה, סרט, מתכון ואפילו זוגיות הכול נמצא שם, מחכה לנו בין דפי הרשת. בעקבות כך, תחומים רבים וביניהם גם תחום השיווק והפרסום עברו טרנספורמציה בשנים האחרונות, ככל שהאינטרנט נעשה נוכח יותר ויותר בחיינו. היום ברור שאם רוצים לפרסם משהו שייצר תהודה או אפילו אם אנחנו סתם רוצים שהעסק שלנו ימשוך לקוחות אי אפשר לעשות זאת מבלי להשתמש בפלטפורמה האינטרנטית.

 

מה הם ההבדלים בין סוגי השיווק ?

ישנם מספר הבדלים משמעותיים בין השיווק הדיגיטלי לשיווק במדיה המסורתית (עיתונים, טלוויזיה, רדיו). ראשית, מידת האפקטיביות של הפרסום. כאשר אנחנו מפרסמים מוצר או עסק באינטרנט אנחנו יכולים לדאוג שהפרסומת הזו תופיע רק אצל אנשים שהמוצר או השירותים שהעסק מציע יכולים להיות רלוונטיים להם. כך, בעוד שמודעה בעיתון מופיע אצל כולם, באינטרנט אפשר לדאוג שהמודעה שנוגעת לקורס הפסיכומטרי תופיע רק לגולשים בטווח גילאים רלוונטי ולא לגולשים מבוגרים או צעירים יותר, שהמידע הזה לא רלוונטי עבורם. בשיווק בפייסבוק וגוגל אפשר ממש להגדיר לאיזה קהלים הפרסום מיועד על ידי הגדרת אזור גיאוגרפי מסוים, טווח גילאים ואפילו תחומי עניין רלוונטיים.

הבדל משמעותי נוסף הוא ההבדל בעלויות. בעוד שכשמדובר בשלטי חוצות או פרסומות בעיתון מדובר על סכומים של אלפי שקלים, כשאנחנו מדברים על שיווק באינטרנט אנחנו מדברים על טווח מחירים שנע בין עשרות למאות שקלים בלבד וכפי שצוין בסעיף הקודם, לא מדובר בשירות פחות טוב וברוב המקרים הוא אפילו אפקטיבי הרבה יותר.

 

ההבדל החשוב ביות - מדידת ביצועי הקמפיין

יתרון נוסף של השיווק האינטרנט הוא היכולת שלנו למדוד באופן די מדויק את התוצאות של הפרסום שלנו- האם הוא עבד או לא, האם הוא רלוונטי לחתך האוכלוסייה אליו יעדנו אותו וכמה לקוחות הגיעו לרכוש את המוצר או השירות שאנחנו מציעים דרך הפרסומת הספציפית הזו. באמצעות הבדיקות האלה נוכל לדעת איזה סוג של פרסום מתאים יותר לאיזה חתך אוכלוסייה וכך נוכל למקסם את היכולות שלנו. זאת כמובן, לעומת פרסומת בעיתון או על גבי שלט שאין לנו דרך ודאית לדעת את רמת השפעתה, או כמה אנשים אהבו אותה ולמה.

אישה מחזיקה עיתון
Facebook
Twitter
LinkedIn

זה בטוח יעניין אותך

ספאמר בוורדפרס
טיפול בתגובות ספאם בוורדפרס

אם אתם משתמשים ותיקים בוורדפס כבר למדתם להכיר את תגובות הזבל שמקבלים באתר – רוב אתרי הוורדפרס מלאים בטפסים ובתגובות בצורה שלבוט קל מאוד לסרוק,

קרא עוד »
מה זה תבנית בת בוורדפרס
יצירת תבנית בת בוורדפרס

מה זה תבניות בת ואיך עושים אותן תבנית בת בוורדפרס (Child Themes) במאמרים הקודמים הסברנו על תבנית וורדפרס ומה היא יכולה לעשות ולמרות זאת יש

קרא עוד »
עריכת קבצי וורדפרס
עריכת קבצי וורדפרס

מדריך עריכת קבצי וורדפרס במדריך זה אסביר באופן כללי על עריכת קבצי וורדפרס. כדי לערוך קבצים נוכל להשתמש בכל עורך שיש – החל מהכתבן הפשוט

קרא עוד »