טיפול בתגובות ספאם בוורדפרס

אם אתם משתמשים ותיקים בוורדפס כבר למדתם להכיר את תגובות הזבל שמקבלים באתר – רוב אתרי הוורדפרס מלאים בטפסים ובתגובות בצורה שלבוט קל מאוד לסרוק, וכל אחד יכול לרשום לכם תגובה גם אם היא פרסומת בוטה. ולפי הגדרות ברירת המחדל אתם תקבלו למייל התראה על כל תגובה או על כל טופס.

מה עושים עם הספאם בוורדפרס ?

אז קודם כל נלך לאפשרויות הדיון בוורדפס תחת לשונית הגדרות, נבדוק את ההגדרות ונשנה אותם קצת.
אפשרויות דיון - ספאם
אתם כמובן צריכים לשנות למה שמתאים לכם וזו רק דוגמא כללית. מה שחשוב לדעתנו זה לסמן שתגובות חייבות לעבור אישור ידני, לסמן שתגובה שמכילה יותר מ2 קישורים תחשב לספאם ובנוסף כדאי להכניס מילים שיכולות להיחשב לספאם שלא קשורות לאתר שלכם – כמו למשל המילה SEX , או סקס ( הוסיפו גם בעברית וגם באנגלית)
במידה ויש לכם מתקפה רצינית של תגובות ספאם ההמלצה שלנו היא שכדאי לכם לעצור את אפשרות התגובה בעמוד או בפוסטים. לא חסימה קבועה אלא זמנית כדי שהבוטים שתוקפים יבינו שאין אפשרות לתגובות ויתקדמו הלאה.
תוכלו גם לבדוק בפרטי שולח התגובה מה מספר האייפי שממנו התגובה הגיעה ותוכלו להעתיק אותה ולהכניס אותה לרשימה השחורה בהגדרות הדיון .

CAPTCHA למניעת ספאם

זה תוסף שיכול למנוע תגובות וטפסי ספאם. אנחנו אישית לא ממליצים כי זה אחד הדברים שגורמים לגולשים לא להשאיר תגובה או לשלוח את הטופס בסופו של דבר . אבל כשהרבה מאוד אתרים משתמשים באפשרות הזו זה פיתרון שבאמת עובד , וצריך לבדוק אם זה מתאים לאתר שלכם.
תוספים שונים למניעת ספאם
יש הרבה תוספים שיכולים למנוע תגובות ספאם – הניסיון שלנו לימד אותנו שצריך לנסות בכל אתר – כל אתר מקבל את זה בצורה שונה ויש אתרים שלא עשינו כמעט דבר ולא מקבלים ספאם ויש כאלה שעם תוספים עדיין קיבלו. תבדקו את התוסף Contact Form 7 Honeypot כרגע הוא נראה מאוד מבטיח במידה וימשיך כך נכין גם עליו מדריך. התוסף נותן שדה למילוי בטופס שהגולש לא רואה ובוטים ממלאים הרי את כל השדות – אז במידה וכל השדות ימולאו הטופס יחשב לספאם.

חסימת כתובות IP בקובץ htaccess למניעת ספאם בוורדפרס

במידה ואתם יודעים קצת קוד תוכלו להשתמש בקובץ htaccess ולחסום אפילו מדינות שלמות . אז אם אתם פונים לקהל הישראלי ויודעים שמאזור הודו לא יגיעו אליכם גולשים תוכלו לחסום מדינות שידועות כבעייתיות מבחינת ספאם . עד אגרסיבי ואחרון, המומלץ רק במידה שאין ברירה אחרת, הוא חסימת טווחי כתובות IP הידועים כמפיצי ספאם. חשוב להבין ששינוי ההגדרות בקובץ htaccess יכולה בידיים לא מיומנות להפיל לכם את האתר לחלוטין. היעזרו במקצוענים אם אתם לא בטוחים במה שאתם עושים.

סיכום על ספאם בוורדפרס

כמו שאתם יודעים תגובות הספאם יכולות להעיק מאוד ואפילו להפריע לפעילות השוטפת, לכן חשוב להתכונן ולדעת איך לעצור את תגובות הספם.
לכן למדנו עריכת הגדרות בסיסיות כדי לטפל בספאם בוורדפרס , ועשינו לעצמנו חשק להכין עוד מדריך על Contact Form 7 Honeypot 😊

כמו תמיד אשמח לשמוע ממכם בתגובות וכמובן לענות על כל שאלה !

ספאמר בוורדפרס
Facebook
Twitter
LinkedIn

זה בטוח יעניין אותך

ספאמר בוורדפרס
טיפול בתגובות ספאם בוורדפרס

אם אתם משתמשים ותיקים בוורדפס כבר למדתם להכיר את תגובות הזבל שמקבלים באתר – רוב אתרי הוורדפרס מלאים בטפסים ובתגובות בצורה שלבוט קל מאוד לסרוק,

קרא עוד »
מה זה תבנית בת בוורדפרס
יצירת תבנית בת בוורדפרס

מה זה תבניות בת ואיך עושים אותן תבנית בת בוורדפרס (Child Themes) במאמרים הקודמים הסברנו על תבנית וורדפרס ומה היא יכולה לעשות ולמרות זאת יש

קרא עוד »
עריכת קבצי וורדפרס
עריכת קבצי וורדפרס

מדריך עריכת קבצי וורדפרס במדריך זה אסביר באופן כללי על עריכת קבצי וורדפרס. כדי לערוך קבצים נוכל להשתמש בכל עורך שיש – החל מהכתבן הפשוט

קרא עוד »