אם אתם בעלי מקצוע ותיקים שעולם השיווק האינטרנטי די חדש להם, כדאי שתקראו את הכתבה הזו. ודאי לא פעם שמעתם את המושגים קידום ממומן וקידום אורגני בהקשר של קידום האתר שלכם בגוגל.
קידום ממומן, כשמו כן הוא – קידום שמאפשר לכם, על ידי תשלום קבוע לגוגל, להגיע למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש בגוגל כאשר מישהו מחפש ביטוי מסוים שקשור לתחום העיסוק שלכם. גוגל שומר מקומות עבור מי שמשתמש בשיטה זו בראשי עמודי התוצאות, בתחתיתם או באחד הצדדים שלהם. קידום אורגני, לעומת זאת, יאפשר לכם להיות הראשונים בתוצאות החיפוש בדרכים שונות הקשורות ביצירת תוכן ולא על יד תשלום לגוגל. עד כאן נשמע שהקידום הממומן הוא הפתרון הנוח והכדאי ושעדיף לזרוק כמה שקלים לגוגל מאשר לטרוח ולייצר תוכן, אך זה לא ממש כך. אנחנו מאמינים ששילוב בין קידום אורגני לממומן הוא הדרך הטובה והנכונה ביותר לעסק שלכם.
מה עדיף? קידום אורגני או קידום ממומן ?
ראשית, עליכם לדעת שברוב המקרים עלות הקידום הממומן גדלה עם הזמן ותלויה במספר האנשים שמחפשים את הביטוי הספציפי. כלומר, אם זה ביטוי שמספר החיפושים שלו גדל, כך גם יגדל התשלום על האפשרות לקדם את האתר שלכם בעמוד התוצאות של ביטוי זה כיוון שיש יותר עסקים שמתחרים על הזכות להופיע כתוצאת החיפוש הראשונה לביטוי זה. כך שקידום ממומן הוא לא בהכרח משתלם מבחינה כלכלית.
גם אם לא אכפת לכם לשלם סכומים גבוהים לצורך הפרסום בגוגל, כדאי לכם לדעת שבעקבות הביקוש הגדול על הביטוי עליו שילמתם, אתם לא תופיעו כל הזמן בעמוד התוצאות. כמו כן, ייתכן שגולשים שמשתמשים בתוספים שחוסמים פרסומות פשוט לא יראו את האתר שלכם כיוון שהוא מקודם באופן ממומן.
קידום אורגני
לעומת זאת, קידום אורגני מבטיח לכם שתמיד תופיעו בעמוד התוצאות של גוגל במקום קבוע. זהו הערוץ השיווקי האפקטיבי ביותר מבחינת ההתאמה בין מה שהגולש מחפש לבין התוצאות שהוא מקבל. בכנות, כמה פעמים יצא לכם לחפש בגוגל מספר טלפון של פיצרייה והתוצאות הממומנות שקיבלתם היו קישורים לאתרי דיאטות למיניהם? נכון שזה מעצבן?! בקידום אורגני, בגלל שההתאמה גבוהה, הסיכוי שהגולש יכנס לאתר, יתעניין במה שהוא מציע וירכוש מוצרים הוא גבוהה הרבה יותר.
יתרון נוסף של קידום אורגני הוא שבנשימה אחת אנחנו גם מקדמים את האתר שלנו, גם משפרים את התוכן שלו, את העיצוב והנראות הכללית שלו, ודואגים שחווית הגלישה שהוא מציע תהיה איכותית ונעימה מה שימושך את הגולשים להישאר בו לאורך זמן ולזכור אותו ככזה ששווה לחזור אליו שוב בהמשך. אם לא נבצע את הפעולות הבסיסיות האלו, אין ספק שהאתר שלנו יפגע מאוד ויהיה פחות אטרקטיבי לגולשים מאתרים אחרים.